Мъж на 23 години
21.02.2001
Смолян
Необвързан
За мен: Фен на Mercedes-Benz

Блог

Искате кола за Drift, ето полезни съвети

На първо място, преди да започнете да променяте каквото и да е - Уверете се че всичко по окачването и спирачките на автомобила е в изправност - специално внимание обърнете на всички тампони, шарнири и накрайници по окачването, уверете се че няма корозия по важни елементи на каросерията като каските на амортисьорите и местата за захващане на мостовете. След като сте сигурни, че всичко е наред можете да започнете да се учите , естествено на подходящо за целта място. Отидете на полигон или широк паркинг и покарайте, опознайте стандартния си автомобил. Опитайте се да научите и да анализирате поведението му, как реагира на командите ви и какво бихте искали да промените.

Като за начало на модификациите, всеки един дрифтър ще ви каже , че трябва да започнете от следното:

Първо - Механичен самоблокиращ се диференциал (LSD , шпер и тн...)
Второ - Койловър окачване
Трето - Спортна седалка и състезателен предпазен колан.

Общо взето това е всичко което ви трябва от гледна точка на основния тунинг за дрифт. Трите точки обобщават трите аспекта които са нужни на един дрифт автомобил - искаме първо да губи сцепление задницата, второ колата да има стабилно и прецизно поведение и трето пилота да усеща максимално добре колата и да може максимално да се концентрира върху управлението. Завареният диференциал е също добра алтернатива на механичния ако нямате нужните средства, но не се препоръчва за употреба в ежедневни коли и силно се препоръчва да се кара с ниска скорост и повишено внимание при лоши пътни условия и естествено заварарката трябва да бъде извършена от квалифициран специалист.
Относно койловър окачването - не прекалявайте със смъкването на височината на автомобила - ползите от ниския център на тежестта са нищожни в сравнение с десетките минуси от влошената геометрия на автомобила. 40мм смъкване е предостатъчно. Като добри стартови настройки на геометрията препоръчвам:

Отпред:
Camber: -3*
Caster: 6-7*
Сходимост: 0

Отзад:

Camber: -1*
Сходимост: 0

Тези настройки са добри както за начинаещи така и за напреднали дрифтъри, предлагат добро завиване, лесно и предвидимо тръгване на задницата, плавно сменяне на посоката и добра скорост.
Ъгълът на завиване е също много важен за дрифта, като е особено полезен за начинаещи понеже помага в моментите когато задницата изпусне прекалено много и искаме да я върнем в правия път. Евтина и лесна модификация за повече ъгъл е да се подложат дистанционни шайби под вътрешните кормилни накрайници. Обикновено на един дрифт автомобил му е нужно малко увеличение на ъгъла на завиване за да започне да поддържа впечатляващи ъгли на дрифт.


Въпроса за мощността !

Допълнителната мощност е приятна но не винаги наложителна. Повечето мощност постига впечатляващи резултати по-бързо, НО по малкото мощност те кара да караш колата по агресивно и да се доближаваш повече до лимита... тоест ако прибегнеш до повече мощност след като вече си се научил в по слаба кола , би трябвало да ти бъде много по-лесно да дрифтиш. Други глезотийки като усилени стабилизиращи щанги, модифицирани шенкели, широки гуми и прочие ще са ви нужни на много по късен етап , след като вече сте покрили основите на дрифта и сте достигнали лимитите на автомобила. Всички онези начинаещи дрифтъри които започват с големите проекти с чудовищна мощност и окачване проектирано за печелене на състезания са в сериозна грешка като си мислят че максимално модифицираният автомобил ще им помогне да се научат по-лесно... напротив, трябва да заслужиш правото си да имаш 500 кс. , трябва да заслужиш правото си да имаш завиване на 60 градуса , трябва да заслужиш правото си да дрифтиш с 255+ широки гуми и тн...


Сега към основната подготовка за дрифт ден и нещата които е разумно да направите преди да излезете на пистата.

Първо проверете нивата на всички течности (прост и основен разум) ! Проверете дали акумулатора ви е добре закрепен - лоши неща се случват когато акумулатора ви не е закрепен.
След това , добра идея е да сте сигурни, че имате достатъчно гуми за пилене. Ако е бетонена или грапава повърхност ще изядете МНОГО гуми.

Следват малките неща, бъдете сигурни че в колата ви няма "дрънкулки" понеже всякакви боклуци могат да се разлетят из колата и да ви разсеят или дори да ви наранят! Донесете си допълнителен антифриз, масло, и инструменти защото току виж са ви помогнали да се приберете вкъщи на собствен ход. Също не забравяйте достатъчно питейна вода, кърпички за ръце , както топли дрехи така И леки дрехи + слънцезащитен крем + балсам за устни... просто не знаете какво може да ви изненада и повярвайте ми тия неща понякога са учудващо трудни за намиране по разните писти.

Друго което е важно да знаете като сте на дрифт ден са наляганията на гумите. Можете да си играете с тях и ще имат голям ефект върху поведението на колата а няма да ви струва нищо. Основно 2.0 - 2.5 бара за отпред и 2.5 - 3.0 бара за отзад е в нормите. Естествено всеки си има предпочитания , така че има и изключения от правилото. Просто знайте че колкото по ниско налягане , толкова повече сцепление ще имате поне на теория.

Весело дрифтене!
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате.
Можете да се регистрирате ТУК.