Жена на 61 години
10.05.1963
Русе
Омъжена
За мен: Обичам да чета, да комуникирам, да гледам филми. My home is my castle :)

Блог

Позиционирането

Позиционирането е ключова стратегическа концепция в съвременния маркетинг, която е свързана с диференцирането на една марка от конкурентните марки. През последните три десетилетия се наблюдава стремителното увеличение на броя конкуриращи се марки на почти всички пазари. В резултат на това ние ежедневно биваме засипване от рекламна лавина, която ни затрупва с прекомерна информация. И тъй като човешкият мозък е така устроен, че отказва да приема целия този обем информация, хората запомнят само малка част от видяното и чутото от медиите. В съвременния организационен хаос позиционирането ни дава възможност да сортираме и организираме възприетата информация. Корените на теорията за пазарното позициониране могат да се намерят в началото на 60те години на XX век в книгата на знаменития рекламист Росър Рийвс “Реализмът в рекламата”. В нея Рийвс издига тезата, че рекламата трябва да се фокусира върху една единствена продуктова характеристика или изгода и то такава, която е много важна за потребителите.
Нaрича подхода си Изключително предложениe за продажба (Unique Selling Proposition). По същество Рийвс е положил основите на теорията за пазарното позициониране, въпреки че не го нарича така. По-късно става известна позиционната концепциа на Ал Риъс и Джак Траут, която може да се каже, че към днешна дата е доминираща сред специалистите по маркетинг. Основни тези са:
• Позиционирането не означава това, което правите с продукта. Позиционирането е това, което правите със съзнанието на хората, т.е. вие позиционирате продуктите в съзнанието на хората.
• Позиционирането е организирана система за откриване на свободна пролука в съзнанието на потребителя. Това означава, че рекламната комуникация може да осъществи само в подходящото време и при подходящите условия.
• В ерата на позиционирането не е достатъчно да изобретиш или откриеш нещо. Това дори може да не е нужно. Важно е обаче да бъдеш първият, който влиза в съзнанието на потребителя.
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате.
Можете да се регистрирате ТУК.