Жена на 61 години
10.05.1963
Русе
Омъжена
За мен: Обичам да чета, да комуникирам, да гледам филми. My home is my castle :)

Блог

Наблюдението

Наблюдението означава възприемане обекта на изследване с човешките сетива. При човека поради особености на психиката му най-голямо значение имат зрението и слуха, съответно на това наблюдението най-вече става чрез тези две сетива като наблюдението в педагогиката в огромната част от случаите е наблюдение на групи от хора, които най-често са съученици, деца, учители по време на съвет, но почти винаги това е наблюдение на групи от хора. Педагогическото наблюдение може да има различни цели – в едни от случаите наблюдението може да има чисто методическа насоченост, другата възможност е наблюдението и реакциите на самите ученици, наблюдението в такъв случай има психолого-педагогическа насоченост защото се следи поведението на учениците в час, наблюдението в такъв случаи се старае да изясни някакви психологически характеристики на учениците, въз основа на тяхното външно поведение, това е по-трудно от методическото наблюдение защото изисква по-голяма опитност и трябва да се интерпретира външното поведение като показател за психичното състояние на учениците. Наблюдението има следните особености като метод на изследване:
- то е най-лесния метод на изследване, т.е. то не изисква някакви специални материални средства да се влагат, не изисква някаква много специална предварителна подготовка.
- в същото време обаче успешното наблюдение предполага наличието на качеството наблюдателност, което има природна основа и същевременно се развива със специални упражнения. Наблюдението при различните хора дава различен полезен резултат.
- то дава възможност да се получи представа за много хора наведнъж. Напр.: за един цял клас, ако вземем ученици, това е негово съществени преимущество. В същото време обаче чрез наблюдението може да се възприема само това което се изразява във външното поведение на човека.
- информацията която се получава се пречупва през индивидуалните особености на личността на този който наблюдава.
Наблюдението може да има различна насоченост т.е. може да има насоченост към общо запознаване към хората които ще изследват.
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате.
Можете да се регистрирате ТУК.